пятница, 20 марта 2020 г.

Завдання 2 тижня дистанційного навчання Тема 9. Особливості фізичного виховання немовлят. Фізична реабілітація хворих дітей раннього віку


Шановні студенти групи 3-АФ! 
      Вам необхідно виконати завдання та надіслати на електронну адресу (якщо презентація або відео) для перевірки 26.03.2020. Коментарі залишайте у блозі. Обов'язково!!!!
Електронна адреса: kroshka68@gmail.com
      Після перевірки Вам буде повідомлено про отриману оцінку.

Завдання


1. Опрацювати матеріал лекції

2. Передивиттися відео. Надати коментар
Відео 1

Відео 2

Відео 3




3. Дати визначення діфініціям
Гіпотрофія
- Пілороспазм
- Ревматизм

4. Дати відповідь на  питання
1.Назвіть особливості фізичного розвитку дітей 1-6 років.
2.Дайте характеристику м'язової системи дітей дошкільного віку.
3. Назвіть прийоми масажу.

Зніміть відео, як Ви обертаєте ляльку у пелюшки. 
Найбільша кількість балів - 5

Бажаємо успіхів!

72 комментария:

  1. Виховання дитини починається від моменту її народження, фізичне виховання теж, якщо не вірно почати виховувати дитину, то через певний час це може відбитися на стану її здоров`я, тому ми маємо знати, як потрібно виховувати (фізично) дитину. Фізична реабілітація хворих дітей може дати їм шанс, не відрізнятися від інших, тому що вірно підібрані вправи можуть виправити фізичні вади дитини.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Фізичний розвиток у ранньому та дошкільному віці характери­зується безперервною зміною основних антропометричних показни­ків: довжини та маси ваги, окружності голови, грудної клітини.

      Довжина тіла дитини за перший рік життя збільшується у середньому на 20-25 см. Наприкінці першого року життя цей показник складає 74-75 см. 3-5-річна дитина підростає за рік на 4-6 см. У 6 років ці темпи значно збільшуються і за рік дитина підростає на 8-10 см. Це пов’язано з ендокринними змінами, що відбуваються в її організмі. Наприкінці дошкільного віку довжина тіла у порівнянні з новонародженими збільшується у 2-2,5 разу.

      Вага тіла дитини на першому році життя потроюється (у порівнянні з вагою при народженні) і складає у середньому 10-10,5 кг. Після кожного року життя вага тіла щорічно збільшується на 2-2,5 кг. Наприкінці дошкільного віку вона збільшується у два рази в порівнянні з вагою тіла однорічної дитини.

      Окружність грудної клітини дитини змінюється нерівномірно. Найбільші темпи її збільшення припадають на перший рік життя, коли вона збільшується на 12-15 см. Приблизно на цю величину збільшується окружність грудної клітини за весь дошкільний період. Окружність грудної клітини (у стані спокою) залежить від угодованості дитини та її фізичного розвитку.

      Окружність голови у новонароджених складає 1/4 довжини тіла, у два роки — 1/5, а наприкінці дошкільного віку — 1/6 довжини тіла. Збільшення об’єму черепа найбільш інтенсивний протягом першого року життя і порівняно інтенсивний до чотирьох років (це пов’язано із збільшенням ваги головного мозку). Потім темпи його зростання значно зменшуються.


      Синтез білків м'язової тканини, що визначає початок формування м'язової системи в онтогенезі, починається на 5-му тижні внутрішньоутробного розвитку. До моменту народження і протягом першого року життя м'язи дитини складають не більше 25% маси його тіла; м'язові волокна значно тонше, поперечнасмугастість виражена слабо. У новонародженої дитини тонус м'язів-згиначів значно перевищує тонус м'язів-розгиначів, що обумовлює специфічну позу новонародженого з наведеними до тулуба і зігнутими ручками та ніжками. Рухова активність новонародженого мимовільна, хаотична.

      Вектор розвитку скелетної мускулатури визначається краніокаудальном градієнтом: в першу чергу координація рухів проявляється у м'язів щелеп і щік, що забезпечують життєво необхідний акт смоктання; потім у м'язів шиї, що виражається в утримуванні голови; потім формуються рухи м'язів плеча та передпліччя і хапальні рухи кисті; потім поетапно розвивається координація рухів тулуба та нижніх кінцівок. Відповідно цьому можна спостерігати основні етапи розвитку рухових навичок дитини на першому році життя: спочатку - активне смоктання, потім в 2-3 місяці дитина починає утримувати головку у вертикальному положенні і піднімати тулуб в положенні лежачи на животі, в 4-5 місяців - хапати підвішену над ліжечком іграшку, в 5-6 місяців - перевертатися, повзати і сидіти, а в 11-12 місяців робити перші самостійні кроки.

      Починаючи з перших місяців життя важливою функцією скелетної мускулатури є участь у процесі терморегуляції. Зміна температури навколишнього середовища служить стимулом рухової активності - в прохолодному приміщенні дитина робить більше рухових актів. У цей період м'язи дитини активні постійно, навіть під час сну вони перебувають у стані підвищеного тонусу. Це призводить до швидкого зростання м'язової маси, сприяє правильному формуванню суглобів і сприятливому нервово-психічному розвитку. М'язи у дитини відносно слабкі; надалі їх сила більше збільшується у хлопчиків, ніж у дівчаток. Розвитку координації і сили м'язів сприяють гімнастика і масаж, які необхідно проводити з другого місяця життя дитини.


      погладжування
      розтирання
      вижимання
      розминання
      вібрація
      У свою чергу прийоми масажу можна класифікувати як:

      середньо-глибокі (вижимання, розтирання, погладжування)
      глибокі (розминання)
      ударні (вібрація)

      Удалить
  2. Немовля - це радість, надія і щастя батьків. Як хочеться бачити свою дитину здоровою, міцною, сильною! Тому слід приділяти розвитку дітей з раннього віку і починати фізичне виховання і лікувальну гімнастику з раннього дитинства, вводячи все це в норму. Необхідно намагатися не обмежувати самостійну діяльність дитини, не позбавляти його радощів подолання деяких посильних для нього труднощів. Якщо дитина не надто рухливий, використовуйте уроки фізкультури, як приємне проведення часу. Все це дозволить розвеселити дитини і приведе до правильного його розвитку.
    Завдання батьків - сприяти розвитку самостійної діяльності кожної дитини.Проте не всі батьки мають чітке уявлення про користь лікувальної гімнастики та лікувальної фізкультури в поєднанні із загартовуванням для правильного фізичного розвитку дитини. Багато хто не знає, що саме в ранньому дитинстві особливо важливо створити міцну основу для подальшого всебічного зміцнення здоров'я та розвитку дитини.
    У тих випадках, коли у здоров'ї та фізичному вихованні та розвитку дітей виникають будь-які відхилення, правильний режим дня, загартовування, фізичні вправи, лікувальна гімнастика і масаж за порадою лікаря допоможуть усунути ці недоліки.

    ОтветитьУдалить
  3. Мені,як майбутній мамі,необхідно знати як буде розвиватися моє немовля,знання особливостей росту дитини та її розвитку потрібне для того,щоб правильно здійснювати фізичне виховання малюка,спостерігаючи за його психічним та фізичним станом.А за допомогою фізичної реабілітації,у разі винекнення незначного відхилення,правильні вправи та гімнастика,надасть змогу виправити та змінити стан дитини на краще.

    ОтветитьУдалить
  4. Дуже багато корисної інформації,яка знадобиться нам у майбутньомо,коли ми станемо батьками.За допомогою цих підручників, ми зможемо підібрати правильні вправи для своєї дитини,та слідкувати за її розвитком ,робити лікувальну гімнастику та масажі ,задля уникнення відхилень у майбутньму.

    ОтветитьУдалить
  5. Це дуже важлива тема,бо зараз, нажаль, народжується багато дітей з вадами і тому важливо знати як же допомогти цим дітям.Лікувальна фіз. культура,гімнастика позитивно,цілюще впливають на розвиток дитини,допомогають в реабілітаціі певних захворювань.

    ОтветитьУдалить
  6. 1.Воспитание ребенка начинается с момента его рождения, физическое воспитание тоже, если не правильно начать воспитывать ребенка, то через определенное время это может отразиться на состоянии ее здоровья, поэтому мы должны знать, как нужно воспитывать (физически) ребенка. Физическая реабилитация больных детей может дать им шанс, не отличаться от других, потому что верно подобранные упражнения могут исправить физические недостатки ребенка.
    2.Гипотрофия - расстройство питания ребенка раннего возраста, который характеризуется остановкой или замедлением нарастания массы тела, прогрессирующим истончением подкожной основы, нарушением пропорций тела, расстройствами функции пищеварения и обмена веществ, снижением специфических и неспецифических защитных сил организма, склонностью к развитию других заболеваний, задержкой физического и нервно-психического развития.
    Пилороспазм — сокращение привратника желудка (зоны перехода желудка в двенадцатиперстную кишку), наблюдающееся преимущественно у грудных детей, обусловлено функциональными расстройствами нервно-мышечного аппарата привратниковой части желудка.
    Ревмати́зм — системное воспалительное заболевание соединительной ткани с преимущественной локализацией патологического процесса в оболочках сердца, развивающееся у предрасположенных к нему лиц, главным образом в возрасте 7—15 лет.
    3.1.С возрастом увеличивается скорость, с которой мышцы могут переходить от сокращения к расслаблению, то есть скорость чередование различных двигательных действий. Движения мелких мышц кисти формируются у детей в конце первого и начале второго года жизни.
    Детям дошкольного возраста свойственна низкая выносливость мышечной системы. Статическое напряжение мышц ребенок может удерживать лишь непродолжительное время.
    Нормальное физическое развитие организма невозможно без всестороннего развития мускулатуры. Наряду с систематическим тренировкам мышечного аппарата ребенка следует ограничиваться в значительных мышечных напряжениях, связанных с длительным сохранением той или иной неподвижной позы, перенос тяжелых предметов и тому подобное.
    2.У детей в отличие от взрослых костная ткань не является стройной системой костных пластинок, она содержит больше хрящевой ткани, воды и значительно меньше минеральных веществ. Поэтому кости у детей эластичнее, мягче и менее ломкие. Переломы наблюдаются реже, а если случаются, то без разрыва надкостницы, по типу „зеленой ветки”. Кости черепа у новорожденных не надежны, поскольку открытые стрелочные, венечный швы. Боковые роднички закрыты, они бывают открытыми только у глубоко недоношенных новорожденных. Заднее темячко бывает открытым у 25 % новорожденных и кроется не позднее 2 месяца жизни. Переднее темячко после рождения у детей всегда открыт и закрывается к 1-1,5 года.
    3.Физическое развитие в раннем и дошкольном возрасте характеризуется непрерывным изменением основных антропометрических показателей: длины и массы веса, окружности головы, грудной клетки.

    Длина тела ребенка за первый год жизни увеличивается в среднем на 20-25 см. В конце первого года жизни этот показатель составляет 74-75 см. 3-5-летний ребенок подрастает за год на 4-6 см. В 6 лет эти темпы значительно увеличиваются и за год ребенок подрастает на 8-10 см. Это связано с эндокринными изменениями, происходящими в ее организме. В конце дошкольного возраста длина тела по сравнению с новорожденными увеличивается в 2-2,5 раза.

    ОтветитьУдалить
  7. 4.Органы дыхания у детей имеют ряд особенностей. К шести-семи годам в основном заканчивается процесс формирования ткани легких и дыхательных путей. В этом возрасте брюшное дыхание постепенно меняется, а в период от четырех до шести лет постепенно начинает преобладать грудное. Структура ткани легких дошкольника еще не достигает полного развития: носовые ходы, трахея и бронхи сравнительно узки, что затрудняет поступление воздуха в легкие: ребра значительно опущены, диафрагма размещена высоко, сравнительно невысокая жизненная емкость легких. Все это обуславливает неглубокое дыхание, что в полной мере компенсируется его частотой, которая с возрастом уменьшается.
    5.Нервная система проходит длительный путь развития. К моменту рождения мозг ребенка является еще незрелым в морфологическом и функциональном отношениях. У новорожденного ребенка существуют только безусловные рефлексы: сосательный, глотательный, защитный и др. Однако уже в первые месяца жизни возникают условные рефлексы на комплексные раздражители. На третьем-четвер-том месяце жизни наблюдаются первые условные орієнтувальні рефлексы.

    Наиболее; сложные лобные участки мозга созревают полностью к шести-семи годам. В этих отделах мозга наблюдается бурное развитие ассоциативных зон, в которых формируются психические процессы, которые обусловливают выявление сложных интеллектуальных действий дошкольников.
    6.Во многих случаях потенциальные возможности, заложенные в детском организме, остаются не использованными. Поэтому в комплексе факторов, которые влияют на формирование здоровья школьников, одно из важных мест занимает двигательная активность, занятия физической культурой и спортом. Двигательная активность учащихся школьного возраста, не занимающихся дополнительно в спортивных секциях, зависит от наличия в школьном расписании урока физкультуры.

    ОтветитьУдалить
  8. 7.В физическом воспитании детей этой возрастной группы постепенно переходят от индивидуальных занятий до групповых. На втором году жизни у детей формируется умение ходить. Причем каждый ребенок имеет свой темп передвижения в зависимости от своих возможностей. Для закрепления умений в ходьбе малышу предлагают выполнять ее по дорожке, доске, которая положена на пол, а также ходить, имитируя знакомых животных: мышку, кошечку, мишку и др.
    8.Поглаживание - это массажный прием, который наиболее часто используется. Поглаживание заключается в скольжении рук или руки по коже. Кожа при поглаживании не должна сдвигаться, направление только по току лимфы.
    Растирание заключается в растягивании, перемещении, смещении тканей в различных направлениях. При растирании кожа сдвигается вместе с руками массажиста. Растирание оказывает более глубокое воздействие на кожу, чем поглаживание.
    Выжимание - это просто глубокое поглаживание. Но в отличие от поглаживания, выжимание не только влияет на кожу, но и на поверхностный слой мышц, соединительную ткань и подкожную клетчатку.

    Разминание - это основной массажный прием, в исполнении он считается самым сложным. Разминанию придают очень большое значение. В общей схеме выполнения массажа разминание занимает 60-75% общего времени выполнения массажа.
    Вибрация - это передача колебательных движений участке тела, которые делаются равномерно, но с различной амплитудой и скоростью.
    9.-Ходьба по комнате (залу). Ходьба по ребристой доске, поднятие на ящик,-размещен на расстоянии 1,5-2 м от доски, и схождение с него (2-3 раза). Дети выполняют упражнение друг за другом (потоком).

    -Поднимание туловища. - сидя на полу, держась обеими руками за палку. По словам воспитателя - «Все легли на спину» дети ложатся, держась за палку, а потом поднимаются.п. (3-4 раза). Упражнение выполняют в медленном темпе.

    - Прогибание туловища - лежа на животе, держась за палку обеими руками, вытянутыми вперед. Поднять руки вверх, немного прогнуться в пояснице и опустить в в.п. (3-4 раза).

    - Бросание мяча в корзину с расстояния 70-80 см обеими руками из-за головы. Одновременно упражнение выполняют 2-3 детей. Они размещаются вокруг корзины на расстоянии, которая замечена шнуром, и вместе с воспитателем бросают мячи. Затем упражнение выполняет другая подгруппа.
    - Ползание по полу и перелазание через скамейку (произвольным способом). Дети сидят на стульчиках. По очереди поднимаются и выполняют ползание в упоре стоя на коленях и кистях рук скамейки (3-4 м), перелезают через нее (опираясь руками и переступая поочередно ногами) и садятся на стулья, которые стоят за лавой. Когда упражнение выполнит вся подгруппа, воспитатель предлагает выполнить упражнение в обратном направлении (сначала дети перелезают через скамейку, а потом ползут по полу). Повторить 3-4 раза.
    Склончак Кирилл

    ОтветитьУдалить
  9. Просмотрев видео я узнала много полезного как будущей маме. Мне будет необходимо знать как развивается мой ребенок. Так же в случае возникновения отклонений, правильные упражнения и гимнастика помогут изменить состояние ребенка.

    ОтветитьУдалить
  10. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  11. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  12. Молодець.Але необхідно виконати 3.4 пункт

    ОтветитьУдалить
  13. Просмотрев видео, увидела много нового и нужного как для будущей мамы. Узнала как правильно делать гимнастику и массаж для профилактики и избежания отклонений.

    ОтветитьУдалить
  14. 3.1. Гіпотрофія — це складне поліетіологічне захворювання, яке розвивається через несприятливі впливи на організм дитини. Розрізняють природжену (пренатальну), що розвивається в період утробного дитинства, і набуту після народження (постнатальну) гіпотрофію. Природжена гіпотрофія умовлюється впливом шкідливих факторів на організм вагітної жінки і плід під час вагітності і пологів. Серед таких факторів особлива увага приділяється токсикозам вагітності, гострим і хронічним інфекціям та іитоксикаціям, впливу вібрації, фізичних і психічних травм, дефектам харчування і режиму, наявності у матері захворювань серцево-судинної, ендокринної та інших систем, анемії. Причинами розвитку гіпотрофії можуть стати гіпоксія, пологова травма.
    2.Пілороспазм – це патологічний стан, що проявляється в дитячому віці. Характеризується пілороспазм вегетативною дистонією за симпатическому типу внаслідок не до кінця зрілою нервової системи, нерідко виліковується самостійно. На підставі пилороспазма лежить спазмированний ділянку в місці переходу антрального відділу шлунка в дванадцятипалу кишку. У результаті відбувається скрутне переміщення їжі через цю ділянку і її застою. При тривалості перебігу та занедбаності відбувається трансформація процесу в важку стадію. Як підсумок, змінюється будова слизової в бік атрофії і розвивається стан, що вимагає неотлагательного втручання хірурга.
    3.Ревматизм - це захворювання, яке супроводжується запальним процесом оболонок серця. У медичній літературі ревматизм часто називають гострою ревматичною лихоманкою. Багато людей захворювання опорно-рухового апарату, що розвивається з віком, також називають ревматизмом. Але це невірно. Адже ревматизм характерний якраз таки для молодого покоління. Найчастіше ревматизм відзначають у дітей у віці від 7 до 15 років. Ревматизм прийнято відносити до інфекційно-алергічних захворювань. Від нього найбільше страждає саме сполучна тканина нашої серцевої системи. Розвиватися ревматизм може в нервових клітинах та суглобах. Причини розвитку цього захворювання можуть бути закладені ще на генному рівні. Було відмічено, що люди, які мають до нього генетичну схильність, набагато частіше страждають на ревматизм.

    ОтветитьУдалить
  15. 4. 1. Протягом перших шести років у дитини не тільки інтенсивно збільшується вага внутрішніх органів: легені, серце, нирки, печінка та ін., ай удосконалюються їхні функції. Змінюється опорно-руховий апарат, збільшуються довжина та вага тіла, роз­виваються функції аналізаторів, мова та удосконалюються психічні процеси (пам'ять, мислення, сприймання тощо) і т.д.

    Фізичний розвиток у ранньому та дошкільному віці характери­зується безперервною зміною основних антропометричних показни­ків: довжини та маси ваги, окружності голови, грудної клітини.

    Довжина тіла дитини за перший рік життя збільшується у середньому на 20-25 см. Наприкінці першого року життя цей показник складає 74-75 см. 3-5-річна дитина підростає за рік на 4-6 см. У 6 років ці темпи значно збільшуються і за рік дитина підростає на 8-10 см. Це пов'язано з ендокринними змінами, що відбуваються в її організмі. Наприкінці дошкільного віку довжина тіла у порівнянні з новонародженими збільшується у 2-2,5 разу.

    Вага тіла дитини на першому році життя потроюється (у порівнянні з вагою при народженні) і складає у середньому 10-10,5 кг. Після кожного року життя вага тіла щорічно збільшується на 2-2,5 кг. Наприкінці дошкільного віку вона збільшується у два рази в порівнянні з вагою тіла однорічної дитини.

    Окружність грудної клітини дитини змінюється нерівномірно. Найбільші темпи її збільшення припадають на перший рік життя, коли вона збільшується на 12-15 см. Приблизно на цю величину збільшується окружність грудної клітини за весь дошкільний період. Окружність грудної клітини (у стані спокою) залежить від угодованості дитини та її фізичного розвитку.

    Окружність голови у новонароджених складає 1/4 довжини тіла, у два роки - 1/5, а наприкінці дошкільного віку - 1/6 довжини тіла. Збільшення об’єму черепа найбільш інтенсивний протягом першого року життя і порівняно інтенсивний до чотирьох років (це пов'язано із збільшенням ваги головного мозку). Потім темпи його зростання значно зменшуються.
    2. З віком збільшується швидкість, з якою м'язи можуть переходити від скорочення до розслаблення, тобто швидкість чергування різних рухових дій. Рухи малих м'язів кисті формуються у дітей наприкінці першого і на початку другого року життя. Наприклад, дитина може брати пальцями дрібні предмети (кубики, кульки). У три-п'ять років їй доступні різноманітні, добре координовані і точні рухи пальців: ловлення та кидання м'яча, прокачування кульок та ін. Властива дорослій людині координація рухів різних м'язо­вих груп встановлюється в шестирічному віці.
    Дітям дошкільного віку властива низька витривалість м'язової системи. Статичне напруження м'язів дитина може утримувати лише нетривалий час. Тому малюки не можуть тривало виконувати одноманітні рухи, йти спокійним та рівномірним кроком. Вони змінюють позу під час стояння та сидіння. У стар­ших дошкільників витривалість м'язів підвищується, однак віднос­но силових напружень вона низька (лазіння по канату, багатора­зові підстрибування тощо).
    Нормальний фізичний розвиток організму неможливий без всебічного розвитку мускулатури. Поряд зі систематичним тренуванням м'язового апарата дитини слід обмежуватися у значних м'язових напруженнях, пов'язаних з тривалим збережен­ням тієї чи іншої нерухомої пози, перенесення важких предметів тощо. Варто також враховувати, що м'язи дитини швидко стомлюються, а тому слід уникати тривалих і надто великих фізичних навантажень під час виконання вправ та рухливих ігор.
    3.Будь-який масаж - це комплекс масажних прийомів та їх технік виконання. При масажі використовуються певні основні та додаткові прийоми, які умовно можна згрупувати в п'ять основних груп:

    погладжування
    розтирання
    вижимання
    розминання
    вібрація
    У свою чергу прийоми масажу можна класифікувати як:

    середньо-глибокі (вижимання, розтирання, погладжування)
    глибокі (розминання)
    ударні (вібрація)

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Молодець. Але необхідно не копіювати, а своїми словами.

      Удалить
  16. 3!Гіпотрофія — хронічний розлад трофіки тканин, що відноситься до дефіцитних станів та характеризується зменшенням ваги відносно зросту. Найбільш властива дітям перших двох років життя.
    Пилороспазм Пилороспазм — сокращение привратника желудка (зоны перехода желудка в двенадцатиперстную кишку), наблюдающееся преимущественно у грудных детей, обусловлено функциональными расстройствами нервно-мышечного аппарата привратниковой части желудка.
    Ревматизм- системное воспалительное заболевание соединительной ткани с преимущественной локализацией патологического процесса в оболочках сердца.

    ОтветитьУдалить
  17. 4
    Фізичний розвиток у ранньому та дошкільному віці характери­зується безперервною зміною основних антропометричних показни­ків: довжини та маси ваги, окружності голови, грудної клітини.

    Довжина тіла дитини за перший рік життя збільшується у середньому на 20-25 см. Наприкінці першого року життя цей показник складає 74-75 см. 3-5-річна дитина підростає за рік на 4-6 см. У 6 років ці темпи значно збільшуються і за рік дитина підростає на 8-10 см. Це пов’язано з ендокринними змінами, що відбуваються в її організмі. Наприкінці дошкільного віку довжина тіла у порівнянні з новонародженими збільшується у 2-2,5 разу.

    Вага тіла дитини на першому році життя потроюється (у порівнянні з вагою при народженні) і складає у середньому 10-10,5 кг. Після кожного року життя вага тіла щорічно збільшується на 2-2,5 кг. Наприкінці дошкільного віку вона збільшується у два рази в порівнянні з вагою тіла однорічної дитини.

    Окружність грудної клітини дитини змінюється нерівномірно. Найбільші темпи її збільшення припадають на перший рік життя, коли вона збільшується на 12-15 см. Приблизно на цю величину збільшується окружність грудної клітини за весь дошкільний період. Окружність грудної клітини (у стані спокою) залежить від угодованості дитини та її фізичного розвитку.

    Окружність голови у новонароджених складає 1/4 довжини тіла, у два роки — 1/5, а наприкінці дошкільного віку — 1/6 довжини тіла. Збільшення об’єму черепа найбільш інтенсивний протягом першого року життя і порівняно інтенсивний до чотирьох років (це пов’язано із збільшенням ваги головного мозку). Потім темпи його зростання значно зменшуються.


    Синтез білків м'язової тканини, що визначає початок формування м'язової системи в онтогенезі, починається на 5-му тижні внутрішньоутробного розвитку. До моменту народження і протягом першого року життя м'язи дитини складають не більше 25% маси його тіла; м'язові волокна значно тонше, поперечнасмугастість виражена слабо. У новонародженої дитини тонус м'язів-згиначів значно перевищує тонус м'язів-розгиначів, що обумовлює специфічну позу новонародженого з наведеними до тулуба і зігнутими ручками та ніжками. Рухова активність новонародженого мимовільна, хаотична.

    Вектор розвитку скелетної мускулатури визначається краніокаудальном градієнтом: в першу чергу координація рухів проявляється у м'язів щелеп і щік, що забезпечують життєво необхідний акт смоктання; потім у м'язів шиї, що виражається в утримуванні голови; потім формуються рухи м'язів плеча та передпліччя і хапальні рухи кисті; потім поетапно розвивається координація рухів тулуба та нижніх кінцівок. Відповідно цьому можна спостерігати основні етапи розвитку рухових навичок дитини на першому році життя: спочатку - активне смоктання, потім в 2-3 місяці дитина починає утримувати головку у вертикальному положенні і піднімати тулуб в положенні лежачи на животі, в 4-5 місяців - хапати підвішену над ліжечком іграшку, в 5-6 місяців - перевертатися, повзати і сидіти, а в 11-12 місяців робити перші самостійні кроки.

    Починаючи з перших місяців життя важливою функцією скелетної мускулатури є участь у процесі терморегуляції. Зміна температури навколишнього середовища служить стимулом рухової активності - в прохолодному приміщенні дитина робить більше рухових актів. У цей період м'язи дитини активні постійно, навіть під час сну вони перебувають у стані підвищеного тонусу. Це призводить до швидкого зростання м'язової маси, сприяє правильному формуванню суглобів і сприятливому нервово-психічному розвитку. М'язи у дитини відносно слабкі; надалі їх сила більше збільшується у хлопчиків, ніж у дівчаток. Розвитку координації і сили м'язів сприяють гімнастика і масаж, які необхідно проводити з другого місяця життя дитини.


    погладжування
    розтирання
    вижимання
    розминання
    вібрація
    У свою чергу прийоми масажу можна класифікувати як:

    середньо-глибокі (вижимання, розтирання, погладжування)
    глибокі (розминання)
    ударні (вібрація)

    ОтветитьУдалить

  18. Воспитание ребенка начинается с момента его рождения, физическое воспитание тоже, если не верно начать воспитывать ребенка, то через некоторое время это может отразиться на состоянии ее здоровья, поэтому мы должны знать, как нужно воспитывать (физически) ребенка. Физическая реабилитация больных детей может дать им шанс, не отличаться от других, потому что верно подобранные упражнения могут исправить физические недостатки ребенка.

    ОтветитьУдалить
  19. 1.Ребенок-это счастье для родителей. Несомненно, родителям хочется видеть своего ребенка здоровым. Поэтому, как мы знаем, воспитание ребенка начинается в утробе матери. На момент рождения ребенка, нужно использовать гимнастику, главная роль родителей, понимание и естественно воплощение в жизнь этой деятельности. На помощь может прийти физическая реабилитация, чтобы ребенок был здоров.

    ОтветитьУдалить
  20. 2. Гипотрофия — хроническое расстройство питания и пищеварения у детей раннего возраста, характеризующееся развитием истощения с дефицитом массы тела по отношению к длине. Протекает со значительным снижением иммунитета, изменением массы тела, роста кожи и подкожной клетчатки, а также нарушением многих жизненно важных функций организма ребёнка.
    Пилороспазм — сокращение привратника желудка (зоны перехода желудка в двенадцатиперстную кишку), наблюдающееся преимущественно у грудных детей, обусловлено функциональными расстройствами нервно-мышечного аппарата привратниковой части желудка.
    Ревматизм — системное воспалительное заболевание соединительной ткани с преимущественной локализацией патологического процесса в оболочках сердца.

    ОтветитьУдалить
  21. 3. Конечно же мы все растем,набирается наш вес, как это происходит? Длина тела ребенка за первый год жизни увеличивается в среднем на 20-25 см. В конце первого года жизни этот показатель составляет 74-75 см. 3-5-летний ребенок подрастает за год на 4-6 см. В 6 лет эти темпы значительно увеличиваются и за год ребенок подрастает на 8-10 см. Это связано с эндокринными изменениями, происходящими в ее организме. В конце дошкольного возраста длина тела по сравнению с новорожденными увеличивается в 2-2,5 раза.

    ОтветитьУдалить
  22. 4. К шести-семи годам в основном заканчивается процесс формирования ткани легких и дыхательных путей. В этом возрасте брюшное дыхание постепенно меняется, а в период от четырех до шести лет постепенно начинает преобладать грудное. Структура ткани легких дошкольника еще не достигает полного развития: носовые ходы, трахея и бронхи сравнительно узки, что затрудняет поступление воздуха в легкие: ребра значительно опущены, диафрагма размещена высоко, сравнительно невысокая жизненная емкость легких. Все это обуславливает неглубокое дыхание, что в полной мере компенсируется его частотой, которая с возрастом уменьшается.

    ОтветитьУдалить
  23. 5. В дошкольном возрасте происходит дальнейшее усложнение и дифференцировка психического развития. Более выражено влияние тормозных процессов. Ребенок активно воспринимает окружающий мир, усваивает моральные понятия и представления об обязанностях, проявляет большой интерес к детям. Многие дети начинают читать и писать, легко овладевают элементами иностранного языка.
    В школьном периоде продолжается развитие сложных форм поведения, формируются индивидуальные особенности. У подростков все больше выявляются особенности поведения, связанные с гормональной перестройкой. Мышление отличается склонностью к абстрагированию и обобщению.

    ОтветитьУдалить
  24. 6. Двигательная активность учащихся школьного возраста, не занимающихся дополнительно в спортивных секциях, зависит от наличия в школьном расписании урока физкультуры.

    ОтветитьУдалить
  25. 7. Обычно дети начинают ходить в годовалом возрасте, однако считается нормой, если ребенок делает первые шаги в период от 9 до 18 месяцев. Это зависит от множества факторов, таких как темперамент ребенка, его конституциональные особенности (пропорциональное соотношение частей тела) и даже наследственность.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Добре, Діана! Але необхідно назвати прийоми масажу

      Удалить
  26. 8. Поглаживание - это массажный прием, который наиболее часто используется. Поглаживание заключается в скольжении рук или руки по коже. Кожа при поглаживании не должна сдвигаться, направление только по току лимфы.
    Растирание заключается в растягивании, перемещении, смещении тканей в различных направлениях. При растирании кожа сдвигается вместе с руками массажиста. Растирание оказывает более глубокое воздействие на кожу, чем поглаживание.
    Выжимание - это просто глубокое поглаживание. Но в отличие от поглаживания, выжимание не только влияет на кожу, но и на поверхностный слой мышц, соединительную ткань и подкожную клетчатку.
    Разминание - это основной массажный прием, в исполнении он считается самым сложным. Разминанию придают очень большое значение. В общей схеме выполнения массажа разминание занимает 60-75% общего времени выполнения массажа.
    Вибрация - это передача колебательных движений участке тела, которые делаются равномерно, но с различной амплитудой и скоростью.

    ОтветитьУдалить
  27. Гіпотрофія — тип дистрофії, хронічне порушення харчування і трофіки тканин, що характеризується відносним зниженням маси тіла дитини по відношенню до його довжини, що порушує правильний розвиток і функції окремих органів і систем. За часом виникнення розрізняють пре-натальну, постнатальну і змішану гіпотрофії. Частота. У 3-5% випадків звертаються до педіатра з приводу недостатньої збільшення маси тіла.

    ОтветитьУдалить
  28. Пілороспазм – це патологічний стан, що проявляється в дитячому віці. Характеризується пілороспазм вегетативною дистонією за симпатическому типу внаслідок не до кінця зрілою нервової системи, нерідко виліковується самостійно. На підставі пилороспазма лежить спазмированний ділянку в місці переходу антрального відділу шлунка в дванадцятипалу кишку. У результаті відбувається скрутне переміщення їжі через цю ділянку і її застою. При тривалості перебігу та занедбаності відбувається трансформація процесу в важку стадію. Як підсумок, змінюється будова слизової в бік атрофії і розвивається стан, що вимагає неотлагательного втручання хірурга.

    ОтветитьУдалить
  29. Ревмати́зм — захворювання імунно-запального характеру, пов'язане із стрептококовою інфекцією. Проявляється перш за все ураженням серця (із виникненням вад), суглобів, рідше — нервової системи та інших внутрішніх органів. Хвороба перебігає із рецидивами та загостреннями, яким за 1-2 тижні передує гострий тонзиліт або тонзилофарингіт, особливо на фоні втоми чи переохолодження.

    ОтветитьУдалить
  30. 4.1.Протягом перших шести років у дитини не тільки інтенсивно збільшується вага внутрішніх органів: легені, серце, нирки, печінка та ін., ай удосконалюються їхні функції. Змінюється опорно-руховий апарат, збільшуються довжина та вага тіла, роз­виваються функції аналізаторів, мова та удосконалюються психічні процеси (пам’ять, мислення, сприймання тощо) і т.д.
    Довжина тіла дитини за перший рік життя збільшується у середньому на 20-25 см. Наприкінці першого року життя цей показник складає 74-75 см. 3-5-річна дитина підростає за рік на 4-6 см. У 6 років ці темпи значно збільшуються і за рік дитина підростає на 8-10 см. Це пов’язано з ендокринними змінами, що відбуваються в її організмі. Наприкінці дошкільного віку довжина тіла у порівнянні з новонародженими збільшується у 2-2,5 разу.
    Вага тіла дитини на першому році життя потроюється (у порівнянні з вагою при народженні) і складає у середньому 10-10,5 кг. Після кожного року життя вага тіла щорічно збільшується на 2-2,5 кг. Наприкінці дошкільного віку вона збільшується у два рази в порівнянні з вагою тіла однорічної дитини.

    Окружність грудної клітини дитини змінюється нерівномірно. Найбільші темпи її збільшення припадають на перший рік життя, коли вона збільшується на 12-15 см. Приблизно на цю величину збільшується окружність грудної клітини за весь дошкільний період. Окружність грудної клітини (у стані спокою) залежить від угодованості дитини та її фізичного розвитку.

    З віком збільшується швидкість, з якою м’язи можуть переходити від скорочення до розслаблення, тобто швидкість чергування різних рухових дій. Рухи малих м’язів кисті формуються у дітей наприкінці першого і на початку другого року життя. Наприклад, дитина може брати пальцями дрібні предмети (кубики, кульки). У три-п’ять років їй доступні різноманітні, добре координовані і точні рухи пальців: ловлення та кидання м’яча, прокачування кульок та ін. Властива дорослій людині координація рухів різних м’язо­вих груп встановлюється в шестирічному віці.
    Нормальний фізичний розвиток організму неможливий без всебічного розвитку мускулатури. Поряд зі систематичним тренуванням м’язового апарата дитини слід обмежуватися у значних м’язових напруженнях, пов’язаних з тривалим збережен­ням тієї чи іншої нерухомої пози, перенесення важких предметів тощо. Варто також враховувати, що м’язи дитини швидко стомлюються, а тому слід уникати тривалих і надто великих фізичних навантажень під час виконання вправ та рухливих ігор.
    Нервова система проходить тривалий шлях розвитку. До моменту народження мозок дитини є ще незрілим у морфологічному і в функціональному відношеннях. У новонародженої дитини існують тільки безумовні рефлекси: смоктальний, ковтальний, захисний та ін. Однак вже у перші місяці життя виникають умовні рефлекси на комплексні подразники. На третьому-четвер-тому місяці життя спостерігаються перші умовні орієнтувальні рефлекси. Пізніше вони утворюються швидше і починають відігра­вати значну роль у поведінці дитини.
    Відповідно до фізіологічного вчення І.П. Павлова процес складного пристосування організму до навколишнього середовища здійснюється корою головного мозку насамперед через умовно-рефлекторну діяльність. Основною формою прояву діяльності вищої нервової системи є рефлекс – відповідь на подразник. Першу групу рефлекторних реакцій становлять безумовні (природні) рефлекси. Вони забезпечують дитині біологічне пристосування до навколишнього середовища і пов’язані в основному з трьома видами діяльності — харчовою, дихальною та орієнтувальною.

    ОтветитьУдалить
  31. 2.До моменту народження рецепторний апарат м’язів сформований. У наступні роки йде перерозподіл проміорецепторов в м’язах, що зазнають найбільшого розтягнення. У перші кілька місяців після народження у дитини відбувається збільшення кількості термінальних відгалужень і площі нервових закінчень. За рахунок цього розвивається ефективний контроль за м’язовою активністю, але розвиток нервових закінчень і ефективний контроль за діяльністю м’язів здійснюються за умови постійної фізичного навантаження. У розвитку м’язової діяльності у дітей велику роль відіграють тренування, повторюваність і вдосконалення нових швидких навичок. У дитини, на відміну від дорослого, м’язи чутливі до дії ацетилхоліну, проте відзначається зниження їх чутливості до електричного струму (м’язи відрізняються низькою збудливістю). З віком їх збудливість зростає в десятки разів, м’язова активність посилюється.
    Розвиток м’язових груп у дітей нерівномірне. У дитини перших років життя розвиваються великі м’язи плеча та передпліччя, з 6-7 років – дрібні м’язи кистей, що відповідають за тонкі координовані рухи рук. Діяльність дітей в різні вікові періоди спрямована на розвиток рухів, які допомагають пристосуватися до навколишнього світу. До 5-6 років – це розвиток загальних рухових умінь, після 5-6 років – розвиток тонкої координації: лист, ліплення, малювання. З 8-9 років відбувається подальше наростання обсягу м’язів внаслідок постійної діяльності м’язів рук, ніг, спини, плечового пояса, шиї. В кінці періоду статевого розвитку відзначається приріст обсягу м’язів не тільки рук, а й спини, плечового поясу і ніг.

    ОтветитьУдалить
  32. 3.Погладжування

    Погладжування надає поверхневе вплив: шкіра очищається від рогових, Віджилих лусочок, залишків секрету потових і сальних залоз. В результаті поліпшується шкірне дихання, підвищується шкірно-м'язовий тонус, полегшується відтік крові і лімфи.

    Поверхневе погладжування надає наступні дії: заспокійливий; болезаспокійливий; протинабрякову.

    Виконання

    Масажна рука легко ковзає по доже, не зрушуючи, не збираючи шкіру в складки. Cell санс масажу починається з погладжувань і ними закінчується. З ними чергуються всі інші прийоми. Погладжування виконується повільно (24-26 рухів у хвилину), плавно, ритмічно, по ходу лімфи до найближчих лімфатичних вузлів (від кисті до плеча, від стопи до стегна, від хребта до пахвових западин, від грудини до пахвових западин).

    Помилки у виконанні:

    сильний рух долонею, що викликає непрк - ятниє, хворобливі відчуття;

    нещільне прилягання пальців, шкірі масажованого, що викликає нерівномірний вплив;

    дуже швидкий темп виконання;

    зміщення шкіри масажованого замість ковзання масажної руки за нею.

    Розтирання:

    Розтирання набагато енергійніше погладжування, збільшує рухливість масажованих тканин по відношенню до підлягає верствам. Під його впливом значною мірою активізується доставка крові до тканин, а це поліпшує їх харчування і постачання киснем. Застосування розтирання як би дрібнить і розриває патологічні утворення в різних шарах,-підвищує скоротливу здатність м'язових волокон, покращує еластичність зв'язок і післяопераційних рубців. Його часто проводячи^ в області суглобів для поліпшення їх рухливості. Растщ>ання «зігріває» шкіру, викликає відчуття приємного тепла і спокою.

    Виконання

    Підготовчий прийом до розминці — масажна рука зміщує шкіру, зрушує її, розтягує у всіх напрямках. Розтирання виконується досить швидко (60-100 рухів у хвилину), енергійно, уривчасто, але не більше 10 с на одній ділянці.

    Помилки у виконанні:



    грубе, хворобливе виконання прийому (до жже - ня);

    розтирання прямими, а не зігнутими пальцями;

    -ковзання по шкірі замість її активного зсуву.

    Розминання

    Разминавие головним чином впливає на стан м'язових волокон, підвищує скоротливість м'язів, їх еластичність. Цей прийом виконує наступні функції:

    розтягує укорочені фасції, апоневрози;

    підсилює крово - і лимфоток;

    активізує обмін речовин;

    швидко' зменшує або усуває м'язові стомлення.

    За виконання цього прийому можна судити про технічні здібності масажиста.;

    Виконання

    Розминання ще називають комбінованим прийомом: масажист послідовно виконує трифазні руху:

    захоплення, відтягування і фіксація масажованої області;

    стискання, здавлювання тканин;

    власне розминання, розкачування, розчавлювання м'язи 1-2 пальцями однієї або обох

    Розминання виконується на максимально розслаблених м'язах із зручною, гарною фіксацією. Прийом виконується досить повільно (50-60 рухів у хвилину), плавно, без ривків і поштовхів. Починати розминають руху необхідно точно від місця переходу м'яза в сухожилок, а частини рук розташовувати на м'язах з урахуванням їх анатомічної конфігурації (вузькі і довгі або широкі і короткі М'язи).



    Помилки у виконанні:

    сильне натискання кінцями пальців, що дуже болісно;

    недостатнє зміщення м'язи в 3-1 фазі (власне розминання);

    пальці ковзають по шкірі, і масажист або втрачає м'яз, або щипає масажованого;

    немає повного прилягання пальців до ділянки масажу, між ним і пензлем масажиста утворюється просвіт («арка»), і повноцінна розминка не виконується.

    ОтветитьУдалить
  33. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. 3)
      Гіпотрофія - це порушення харчування, яке відноситься до дистрофії і характеризується зниженням трофіки тканин, росту та маси тіла дитини. При гіпотрофії порушуються обмінні процеси, які призводять до відставання у фізичному розвитку дітей.
      Пілороспазм – це патологічний стан, що проявляється в дитячому віці. Характеризується пілороспазм вегетативною дистонією за симпатическому типу внаслідок не до кінця зрілою нервової системи, нерідко виліковується самостійно.
      Ревматизм (ревматична гарячка) — системне запальне захворювання сполучної тканини з переважною локалізацією процесу в серцево-судинній системі та частим ураженням інших органів і систем, зокрема суглобів.

      Удалить
    2. Коментар до відео. Прийоми масажу та реабілітація немовлят

      Удалить
  34. 4.1)
    Протягом перших шести років у дитини не тільки інтенсивно збільшується вага внутрішніх органів: легені, серце, нирки, печінка та ін., ай удосконалюються їхні функції. Змінюється опорно-руховий апарат, збільшуються довжина та вага тіла, роз­виваються функції аналізаторів, мова та удосконалюються психічні процеси (пам’ять, мислення, сприймання тощо) і т.д.

    ОтветитьУдалить
  35. Фізичний розвиток у ранньому та дошкільному віці характери­зується безперервною зміною основних антропометричних показни­ків: довжини та маси ваги, окружності голови, грудної клітини.

    Довжина тіла дитини за перший рік життя збільшується у середньому на 20-25 см. Наприкінці першого року життя цей показник складає 74-75 см. 3-5-річна дитина підростає за рік на 4-6 см. У 6 років ці темпи значно збільшуються і за рік дитина підростає на 8-10 см. Це пов’язано з ендокринними змінами, що відбуваються в її організмі. Наприкінці дошкільного віку довжина тіла у порівнянні з новонародженими збільшується у 2-2,5 разу.

    Вага тіла дитини на першому році життя потроюється (у порівнянні з вагою при народженні) і складає у середньому 10-10,5 кг. Після кожного року життя вага тіла щорічно збільшується на 2-2,5 кг. Наприкінці дошкільного віку вона збільшується у два рази в порівнянні з вагою тіла однорічної дитини.

    Окружність грудної клітини дитини змінюється нерівномірно. Найбільші темпи її збільшення припадають на перший рік життя, коли вона збільшується на 12-15 см. Приблизно на цю величину збільшується окружність грудної клітини за весь дошкільний період. Окружність грудної клітини (у стані спокою) залежить від угодованості дитини та її фізичного розвитку.

    Окружність голови у новонароджених складає 1/4 довжини тіла, у два роки — 1/5, а наприкінці дошкільного віку — 1/6 довжини тіла. Збільшення об’єму черепа найбільш інтенсивний протягом першого року життя і порівняно інтенсивний до чотирьох років (це пов’язано із збільшенням ваги головного мозку). Потім темпи його зростання значно зменшуються.

    ОтветитьУдалить
  36. 4.2)
    Важливу роль у розвитку м'язової системи протягом усього дитинства грає збалансоване полнопенное харчування, що забезпечує надходження необхідних для формування кісткової і м'язової тканини поживних речовин (насамперед білків, солей кальцію і фосфору, вітаміну D). Другим істотним умовою її оптимального розвитку є раціональний режим статичних і динамічних навантажень, забезпечення достатньої рухової активності. Для його дотримання необхідна правильна організація неспання, що включає поряд з фізичними вправами час для рухливих ігор.

    До 3 років тоническая мускулатура, забезпечує утримання пози, в основному сформована. Надалі її розвиток йде по шляху збільшення функціональних можливостей, активно розвиваються сила і швидкість м'язових скорочень. Низькі функціональні можливості м'язової системи дітей раннього віку обумовлюють характерні особливості їх рухів: повільність, відносна плавність, відсутність різких ривків, відсутність фази польоту під час бігу через слабкого розвитку м'язів ніг. У цей період інтенсивно розвиваються м'язи рук, що забезпечують тонкі рухи пальців. М'язи однорічної дитини забезпечують йому прямоходіння у невисокому темпі, він поступово освоює координацію більш складних рухових актів, таких як біг і стрибки, до 3 років він пересувається вже більш швидко, але у зв'язку з незрілістю рухових нервових центрів не володіє силою, швидкістю і витривалістю. Тонус м'язів-згиначів в ранньому дитинстві виражений краще, ніж тонус розгиначів, особливо добре в цьому віці розвинені м'язи, що забезпечують згинання в ліктьовому суглобі, і згиначі кисті.

    У період з 3 до 6 років збільшуються спритність і гнучкість, сила і швидкість рухів, в бігу з'являється фаза польоту, поступово дозрівають нервові центри, що керують м'язової координацією. Відбувається подальший розвиток м'язів рук і формуються точні рухи, що дозволяють формувати навички конструювання, малювання, ліплення, вирізування, а потім листи. До 5 років більш інтенсивно розвиваються м'язи-розгиначі, збільшується їх тонус, в результаті чого дитина більш тривалий час може утримувати статичну позу стоячи або сидячи.

    Протягом дошкільного періоду число міофібрил в м'язовому волокні збільшується в 15-20 разів, інтенсивно ростуть сухожилля, триває збільшення кількості сполучної тканини, що виконує опорну, живильну і захисну функції.

    Низька стійкість до навантажень дитини 3-6 років обумовлена властивою для цього віку генерализованности фізіологічних реакцій, коли організм реагує на зовнішні впливи вираженою активацією всіх фізіологічних систем. Такий спосіб реагування неекономічний, супроводжується швидким вичерпання ресурсу, скорочує час повноцінного функціонування. У результаті організм дошкільника при фізичних навантаженнях не володіє функціональними можливостями для тривалого підтримання стійких станів, швидко стомлюється. Особливо низькою є стійкість до статичних навантажень, у тому числі до сидіння за столом.

    ОтветитьУдалить
  37. 4.3)
    Погладжування - один з найпоширеніших прийомів масажу. Погладжування впливає тільки на шкіру. Це легкий поверхневий прийом, який виконується долонній поверхнею гранично розслабленої кисті. Чотири пальці при цьому зімкнуті, а великий відведено до межі.
    Погладжування слід виконувати спокійно, ритмічно, легко і вільно, ковзаючи рукою або руками по шкірі. Цей прийом виконується на самому початку масажу для встановлення контакту з массируемым. Його використовують також у середині масажу після жорстких прийомів і в кінці масажу в якості заспокійливого впливу.
    Погладжування надає заспокійливий вплив на нервову систему, сприяє м'язовому розслабленню. Воно видаляє віджилі лусочки епідермісу, покращує шкірне дихання, посилює видільну функцію сальних і потових залоз, стимулює обмінні процеси в шкірі і підшкірній клітковині. Погладжування підвищує місцеву температуру шкіри, а при тривалому застосуванні діє знеболювальне. Воно підсилює відтік венозної крові і лімфи, усуває застійні явища.

    ОтветитьУдалить
  38. Вижимання - прийом, широко використовуваний у практиці гігієнічного, спортивного і лікувального масажу. Він виконується більш енергійно, ніж погладжування. На відміну від погладжування, вижимання впливає не тільки на шкіру, але і підшкірну клітковину, сполучну тканину і поверхневий шар м'язів.
    Під впливом вичавлювання відбувається швидке спорожнення кровоносних судин в зоні впливу, а потім їх швидке кровонаповнення. У лікувальному масажі вижимання використовують після травм, коли необхідно «відсмоктати» излившуюся кров у лімфу в травмованій ділянці тіла.
    Вижимання підсилює струм лімфи і крові у венах, покращує процеси тканинного обміну, сприяє усуненню застійних і набряків. Воно покращує живлення шкіри і м'язів, сприяє прогріванню тканин, надає болезаспокійливу дію, діє на центральну нервову систему збудливо, а на організм в цілому тонізуючо.

    ОтветитьУдалить
  39. Розминання - це основний прийом при будь-якому виді масажу. На нього відводиться більше 50% часу масажу. З допомогою розминання масажується вся м'язова система людини. По впливу на м'язи розминання можна порівняти з пасивною гімнастикою. Розминання призводить до розтягування м'язових волокон.
    Сутність прийомів розминання полягає в тому, що тіло м'язи зміщуються або придавливаются до кістковому ложі за рахунок загарбання їх руками чи тиску на них. Розминання покращує кровообіг і лімфообіг, активізує харчування тканин, зміцнює м'язи, сприяє регенеративним процесів. Воно також підвищує еластичні властивості м'язової тканини і посилює її скоротливі функції, позитивно позначається на процесах газообміну. При регулярному тривалому впливі на м'язи розминання збільшує їх силу.

    Розтирання широко застосовується у всіх видах масажу. Воно полягає в зсуві або розтягуванні шкіри в різних напрямках разом з підлеглими тканинами. Цей прийом відрізняється від погладжування тим, що массируемая рука не ковзає по шкірі, а зрушує її, утворюючи попереду себе шкірну складку. Застосовується розтирання на суглобах і сухожиллях, в тих місцях, де є застійні явища. Прийоми розтирання поєднують з погладжуванням і рухами.
    Розтирання посилює кровообіг за рахунок розширення судин і прискорення в них руху крові, сприяє розтягуванню спайок, рубців, розсмоктуванню і видалення відкладень в тканинах суглобів, збільшенню амплітуди рухів в суглобах і їх міцності. Воно також благотворно діє при захворюваннях суглобів, ударах, розтягненнях, після вивихів, при спортивних травмах.
    При енергійному розтиранні температура шкіри дещо підвищується, що сприяє зменшенню в'язкості м'язів, їх розслабленню і підвищення розтяжності та еластичності. Глибоке вплив розтирання сприяє ліквідації набряків, розсмоктуванню різних патологічних відкладень, посилення лімфоутворення, зменшення больових відчуттів при травмах.

    Сутність вібрації полягає в передачі пацієнт частини тіла коливальних рухів певної частоти. Вібрація може виконуватися в залежності від завдань масажу кінчиками одного або декількох пальців, долонею, кулаком, вібромасажером.
    При виконанні цього прийому необхідно стежити за тим, щоб дії, що передаються при вібрації і поширюються за межі масажованої області, не напружували м'язи, що не беруть участь в русі. Вібраційні впливу повинні бути спрямовані в глиб масажованого ділянки, а не в сторони.
    Вібрація надає різнобічну вплив на організм і, особливо, на нервову систему. Залежно від інтенсивності впливу вібрація може надавати різну дію. Вібрація може виконуватися з переміщенням і без нього.
    Вібрація підсилює обмінні і регенеративні процеси, покращує живлення тканин, прискорює утворення кісткової мозолі при переломах, знімає стомлення в тканинах, чинить знеболювальну дію. Слабка вібрація підвищує тонус м'язів, а сильна знижує підвищений тонус м'язів і збудливість нервів. Вібрація також покращує секреторну функцію шлунка, печінки, слинних і потових залоз (при впливі не менше 5 хвилин).

    ОтветитьУдалить
  40. Коментарі до відео:
    1. Завдяки першому відео, я дізнався як правильно, при яких умовах та в який період часу потрібно виконувати масаж для дітей грудного віку.

    2. Завдяки другому відео, я дізнався як розвивається та пристосовується до навколишньго середовища дитина віком 2-3 тижні від народження. Дізнався, в який період часу дитина починає виконувати свої перші акробатичні рухи (перевороти на спинку та на животик) та як перевірити основні чинники здорового стану дитини за допомогою вправ на визначення безумовних рефлексів.

    3. Завдяки третьому відео, я дізнався як правильно потрібно доглядати за немовлям, скільки та в який період часу потрібно його купати, як правильно обробляти ранку дитини на місці зрізаної пуповини та як правильно слідкувати за ніжною шкірою немовляти.

    Можу сказати, що данні відео суттєво допоможуть мені при догляді за своєю дитиною та стануть мені гарним помічником для того, чтоб стати гарним та дбайливим батьком.

    ОтветитьУдалить
  41. 2.Як майбутній мамі,за допомогою цих відео ,я дізналася,як буде розвиватися моє немовля,знання особливостей росту дитини та її розвитку потрібне для того,щоб правильно здійснювати фізичне виховання малюка,спостерігаючи за його психічним та фізичним станом.
    3.Гіпотрофія — це складне поліетіологічне захворювання, яке розвивається через несприятливі впливи на організм дитини. Розрізняють природжену (пренатальну), що розвивається в період утробного дитинства, і набуту після народження (постнатальну) гіпотрофію. Природжена гіпотрофія умовлюється впливом шкідливих факторів на організм вагітної жінки і плід під час вагітності і пологів. Серед таких факторів особлива увага приділяється токсикозам вагітності, гострим і хронічним інфекціям та іитоксикаціям, впливу вібрації, фізичних і психічних травм, дефектам харчування і режиму, наявності у матері захворювань серцево-судинної, ендокринної та інших систем, анемії. Причинами розвитку гіпотрофії можуть стати гіпоксія, пологова травма.
    Пілороспазм – це патологічний стан, що проявляється в дитячому віці. Характеризується пілороспазм вегетативною дистонією за симпатическому типу внаслідок не до кінця зрілою нервової системи, нерідко виліковується самостійно.
    захворювання імунно-запального характеру, пов'язане із стрептококовою інфекцією. Проявляється перш за все ураженням серця (із виникненням вад), суглобів, рідше — нервової системи та інших внутрішніх органів. Хвороба перебігає із рецидивами та загостреннями, яким за 1-2 тижні передує гострий тонзиліт або тонзилофарингіт, особливо на фоні втоми чи переохолодження.
    4.1 Період від народження дитини до вступу у школу – найбільш відповідальний етап розвитку організму і один з найважливіших у становленні особистості людини.Організм дитини розвивається безперервно. Рівень і темпи цього розвитку в різні періоди життя неоднакові. Це поширюється і на окремі вікові групи дітей, які значно відрізняються одна від одної.
    Протягом перших шести років у дитини не тільки інтенсивно збільшується вага внутрішніх органів: легені, серце, нирки, печінка та ін., ай удосконалюються їхні функції. Змінюється опорно-руховий апарат, збільшуються довжина та вага тіла, розвиваються функції аналізаторів, мова та удосконалюються психічні процеси (пам’ять, мислення, сприймання тощо) і т.д.
    4.2 М’язи у новонародженого та у дітей ясельного віку розвинені слабо. Вони складають 20–23% (у дошкільника близько 25%) загальної ваги тіла, тоді як у дорослого 35–45%.
    Поки дитина ще не почала ходити, м’язи зростають повільніше, ніж вага тіла в цілому.М’язова працездатність у дітей значно нижча, ніж у дорослих. Це пояснюється недосконалістю координаційного апарата, частішим скороченням м’язів, меншим поперечним їх перерізом та іншими фізіологічними особливостями. Водночас стомлені м’язи у дітей під час відпочинку швидше відновлюють працездатність завдяки кращому кровообігу.
    4.3Будь-який масаж - це комплекс масажних прийомів та їх технік виконання. При масажі використовуються певні основні та додаткові прийоми, які умовно можна згрупувати в п'ять основних груп:

    1погладжування
    2розтирання
    3вижимання
    4розминання
    5вібрація
    У свою чергу прийоми масажу можна класифікувати як:

    1середньо-глибокі (вижимання, розтирання, погладжування)
    2глибокі (розминання)
    3ударні (вібрація)


    ОтветитьУдалить
  42. Гіпотрофія — це складне поліетіологічне захворювання, яке розвивається через несприятливі впливи на організм дитини. Розрізняють природжену (пренатальну), що розвивається в період утробного дитинства, і набуту після народження (постнатальну) гіпотрофію. Природжена гіпотрофія умовлюється впливом шкідливих факторів на організм вагітної жінки і плід під час вагітності і пологів. Серед таких факторів особлива увага приділяється токсикозам вагітності, гострим і хронічним інфекціям та іитоксикаціям, впливу вібрації, фізичних і психічних травм, дефектам харчування і режиму, наявності у матері захворювань серцево-судинної, ендокринної та інших систем, анемії. Причинами розвитку гіпотрофії можуть стати гіпоксія, пологова травма.

    Пілороспазм – це патологічний стан, що проявляється в дитячому віці. Характеризується пілороспазм вегетативною дистонією за симпатическому типу внаслідок не до кінця зрілою нервової системи, нерідко виліковується самостійно. На підставі пилороспазма лежить спазмированний ділянку в місці переходу антрального відділу шлунка в дванадцятипалу кишку. У результаті відбувається скрутне переміщення їжі через цю ділянку і її застою. При тривалості перебігу та занедбаності відбувається трансформація процесу в важку стадію. Як підсумок, змінюється будова слизової в бік атрофії і розвивається стан, що вимагає неотлагательного втручання хірурга.

    Ревматизм - це запалення сполучної тканини, яка присутня у всіх органах.

    ОтветитьУдалить
  43. 4. 1. Період від народження дитини до вступу у школу – найбільш відповідальний етап розвитку організму і один з найважливіших у становленні особистості людини.

    Знання особливостей росту та розвитку дітей різних вікових груп необхідно дошкільним працівникам для того, щоб правильно здійснювати фізичне виховання малюків, спостерігати за їхнім психічним станом та фізичним розвитком. К.Д. Ушинський писав з цього приводу: «Якщо педагогіка хоче виховувати лю­дину в усіх відношеннях, то вона повинна спершу пізнати її також в усіх відношеннях»1.

    Організм дитини розвивається безперервно. Рівень і темпи цього розвитку в різні періоди життя неоднакові. Це поширюється і на окремі вікові групи дітей, які значно відрізняються одна від одної.

    Протягом перших шести років у дитини не тільки інтенсивно збільшується вага внутрішніх органів: легені, серце, нирки, печінка та ін., ай удосконалюються їхні функції. Змінюється опорно-руховий апарат, збільшуються довжина та вага тіла, роз­виваються функції аналізаторів, мова та удосконалюються психічні процеси (пам’ять, мислення, сприймання тощо) і т.д.

    Фізичний розвиток у ранньому та дошкільному віці характери­зується безперервною зміною основних антропометричних показни­ків: довжини та маси ваги, окружності голови, грудної клітини.

    Довжина тіла дитини за перший рік життя збільшується у середньому на 20-25 см. Наприкінці першого року життя цей показник складає 74-75 см. 3-5-річна дитина підростає за рік на 4-6 см. У 6 років ці темпи значно збільшуються і за рік дитина підростає на 8-10 см. Це пов’язано з ендокринними змінами, що відбуваються в її організмі. Наприкінці дошкільного віку довжина тіла у порівнянні з новонародженими збільшується у 2-2,5 разу.

    Вага тіла дитини на першому році життя потроюється (у порівнянні з вагою при народженні) і складає у середньому 10-10,5 кг. Після кожного року життя вага тіла щорічно збільшується на 2-2,5 кг. Наприкінці дошкільного віку вона збільшується у два рази в порівнянні з вагою тіла однорічної дитини.

    Окружність грудної клітини дитини змінюється нерівномірно. Найбільші темпи її збільшення припадають на перший рік життя, коли вона збільшується на 12-15 см. Приблизно на цю величину збільшується окружність грудної клітини за весь дошкільний період. Окружність грудної клітини (у стані спокою) залежить від угодованості дитини та її фізичного розвитку.

    Окружність голови у новонароджених складає 1/4 довжини тіла, у два роки — 1/5, а наприкінці дошкільного віку — 1/6 довжини тіла. Збільшення об’єму черепа найбільш інтенсивний протягом першого року життя і порівняно інтенсивний до чотирьох років (це пов’язано із збільшенням ваги головного мозку). Потім темпи його зростання значно зменшуються.

    4. 2.У дітей, на відміну від дорослих, відношення маси м’язів до маси тіла менше. Вважається, що у новонародженого доношеної дитини маса м’язів становить 23,3 % від маси тіла, у дитини 8 років – вже 27,7 %, в 15 років – 32,6 %, а у дорослого – 44,2 %.
    З періоду новонароджене до періоду зрілості маса м’язової тканини зростає в 37 разів, у той же час маса скелета збільшується в 27 разів. З віком змінюється і розподіл м’язової тканини. Чим менша дитина, тим більше м’язової маси припадає на тулуб, чим він старший, тим більше м’язів припадає на кінцівки. У дітей раннього віку переважає тонус м’язів – згиначів. У більш старшому віці він стає слабкішим.

    Гістологічне будова м’язів дітей має вікові особливості. У новонароджених діаметр м’язового волокна дорівнює 7 мкм, а до 16 років він збільшується до 28 мкм і більше. Паралельно зростанню міофібрил зменшується кількість ядер у м’язовому волокні. Наростання товщини і диференціація м’язового волокна йдуть паралельно з розвитком сполучнотканинного каркаса м’язів – ендомізія і трімізія, що досягають свого розвитку до 8-10 років.


    ОтветитьУдалить

  44. 4. 3.Класичний масаж включає наступні основні прийоми.
    Погладжування. Залежно від величини і форми масажованого ділянки погладжування здійснюється однією або двома руками, кінцями пальців, долонею, тильною поверхнею долоні і пальців. Розрізняють площинне (поверхневе і глибоке) і обхватывающее погладжування (непрерывистое і переривчасте); а також ряд допоміжних прийомів: граблеобразный, щипцеобразный, прасування та ін. Прийом проводиться повільно, ритмічно, по ходу кровотоку; при набряках кінцівок виробляють погладжування вищерозміщених відділів, а потім нижележащих в напрямку ходу м'язових волокон. Сила тиску найбільша в місцях з достатньою кількістю жирової клітковини, м'язів і в області великих судин, найменша - в місцях кісткових виступів. Погладжуванням починається і закінчується масаж.
    Розтирання - більш енергійний прийом, ніж погладжування. Осуществляемся пальцями, всією долонею, підставою долоні, краєм долоні, кулаком, однієї або одночасно двома руками. Розтирання виконується поздовжньо або поперечний, колоподібно, зигзагоподібно або спіралеподібно. Допоміжні прийоми розтирання: пиляння, штрихування, стругання, щипцеобразный, граблеобразный і інші прийоми. Розтирання роблять як по ходу, так і проти струму крові і лімфи, повільніше, ніж погладжування; сила тиску збільшується при збільшенні кута між рукою і массируемым ділянкою. Розтирання підготовляє тканини до наступного прийому - розминці і комбінується з погладжуванням.
    Розминання - найбільш складний прийом. Виконується пальцями - великим і вказівним, великим і всіма іншими пальцями, однією або двома руками. Прийом полягає в захваті, приподнимании, зволіканні, здавленні і розтягуванні тканин. Здійснюється в поздовжньому, поперечному, півкруглі канали і спіралевидної напрямках. Основні прийоми розминання: непрерывистое і переривисте. Допоміжні прийоми: валяння, накочування, зрушування, посмикування, стиснення, розтягнення та ін (Прийом починають з більш легких і поверхневих розминань, поступово переходять до більш енергійного і глибоке розминанню, виробляючи його плавно, ритмічно, повільно в поєднанні з погладжуванням, без щипків і перекручування.
    Вібрація - прийом полягає в наданні ділянки тіла коливальних рухів. Розрізняють переривчасту вібрацію і непрерывистую - власне вібрацію. При виконанні переривчастої вібрації рука масажиста кожен раз відривається від масажованого ділянки, в результаті чого вібраційні рухи йдуть один за одним у вигляді поштовхів. Прийом виконується кінцями пальців, долонею, краєм долоні, кулаком поздовжньо або поперечно, зигзагоподібно або спіралеподібно. Допоміжні прийоми переривчастої вібрації: поплескування, пунктирування, биття, стегание, рубление. При проведенні переривчастої вібрації має значення напрямок удару: косе (застосовується для впливу на поверхнево лежачі тканини), прямовисне (для впливу на глибоко лежачі тканини). При виконанні непрерывистой вібрації рука масажиста, не відриваючись від масажованого ділянки, виробляє ритмічні коливальні рухи на одному місці або вздовж всієї масажованої поверхні. Виконується одним, двома і всіма пальцями, долонею, кулаком. Проводиться поздовжньо або поперечно, зигзагоподібно або спіралеподібно. Прийом вимагає великого досвіду, при неправильному виконанні у масажиста можуть виникнути різні розлади, які можуть вести до вібраційної хвороби; при виконанні має значення кут нахилу пальців - чим він більший, тим глибше та енергійніше вплив; тиск на тканини під час прийому не повинно бути болючим. Допоміжні прийоми: струс, струшування, підштовхування.

    ОтветитьУдалить
  45. комментарий к видео; видеофайл, как для меня очень сильно познавательный, может сильно пригодится в будущей жизни, так может быть и в работе, спасибо большое за интересный поданный материал)

    ОтветитьУдалить
  46. -Гіпотрофія — хронічний розлад трофіки тканин, що відноситься до дефіцитних станів та характеризується зменшенням ваги відносно зросту. Найбільш властива дітям перших двох років життя.
    -Пілороспазм - це патологічний стан, коли в області пілоричного частини шлунка спостерігається і спастичне досить сильне скорочення м'язів.
    -Ревматизм (MKX-10 — гострий ревматизм) характеризується системним запальним ураженням сполучної тка­нини, переважно серця і судин, частими змінами з боку інших органів і систем (суглоби, ЦНС, шкіра, підшкірні прошарки), а також тенденцією до рецидивування. Розвиток цієї хвороби пов'я­зується з гострою інфекцією, Р-гемолітичним стрептококом групи А, що перенесли діти з відповідною спадковою схильністю.

    Фізичний розвиток – це динамічний процес росту (збільшення довжини і маси тіла, окремих частин тіла тощо) і біологічного дозрівання дитини в різні періоди дитинства, істотний критерій оцінки стану здоров'я і вікових норм розвитку, особливо в період раннього дитинства.
    1.Протягом перших шести років у дитини не тільки інтенсивно збільшується вага внутрішніх органів: легені, серце, нирки, печінка та ін., ай удосконалюються їхні функції. Змінюється опорно-руховий апарат, збільшуються довжина та вага тіла, розвиваються функції аналізаторів, мова та удосконалюються психічні процеси (пам'ять, мислення, сприймання тощо).Фізичний розвиток у ранньому та дошкільному віці характеризується безперервною зміною основних антропометричних показників: довжини та маси ваги, окружності голови, грудної клітини.
    2.З віком збільшується швидкість, з якою м'язи можуть переходити від скорочення до розслаблення, тобто швидкість чергування різних рухових дій. Рухи малих м'язів кисті формуються у дітей наприкінці першого і на початку другого року життя.Властива дорослій людині координація рухів різних м'язових груп встановлюється в шестирічному віці.Дітям дошкільного віку властива низька витривалість м'язової системи. Статичне напруження м'язів дитина може утримувати лише нетривалий час. Тому малюки не можуть тривало виконувати одноманітні рухи, йти спокійним та рівномірним кроком. Вони змінюють позу під час стояння та сидіння. У старших дошкільників витривалість м'язів підвищується, однак відносно силових напружень вона низька (лазіння по канату, багатора¬зові підстрибування тощо).
    3.Будь-який масаж - це комплекс масажних прийомів та їх технік виконання. При масажі використовуються певні основні та додаткові прийоми, які умовно можна згрупувати в п'ять основних груп:
    1.погладжування
    2.розтирання
    3.вижимання
    4.розминання
    5.вібрація

    У свою чергу прийоми масажу можна класифікувати як:

    1.середньо-глибокі (вижимання, розтирання, погладжування)
    2.глибокі (розминання)
    3.ударні (вібрація)


    ОтветитьУдалить
  47. Ответы
    1. Мені дуже сподобалося відео. Вони були повчальними.

      Удалить
  48. Може сильно стане в нагоді в майбутньому житті..

    ОтветитьУдалить
  49. Переглянувши відео, я дізналася багато нового. Все це знадобиться мені в подальшому житті коли я стану мамою!

    ОтветитьУдалить
  50. Цікаве і пізнавальне відео. У майбутньому знадобиться.

    ОтветитьУдалить
  51. Цікаве і пізнавальне відео. У майбутньому знадобиться.

    ОтветитьУдалить
  52. Переглянувши відео .Ми повинні мати на увазі, що догляд за дитиною в перші дні а також у подальшому розвитку дитини грає вирішальну роль.С самого дитинства вже починається розвиток задля забезпечення майбутнього розвитку дитини.Це відео є повчальним в першу чергу та корисним.Мені в майбутньому знадобиться кожна порада у відео !

    ОтветитьУдалить
  53. Відео повчальне, але памперси навпаки впливають на здоров"я дитини, особливо якщо це хлопчик. Памперси полехшують наше життя, але з іншого боку Ми забруднюємо наше довкілля. Для того, щоб розклався памперс, потрібно дуже багато років.

    ОтветитьУдалить
  54. Дуже корисна інформація у відео. У майбутньому мені всі ці поради знадобляться. Але памперси для дітей особливо у яких чутлива шкіра не дуже корисно, тому перш ніж вдягати памперс потрібно кожу обробити гіпералергенним кремом або присипкою. Бо я як старша сестра маю опит вже, в мене у молодшого братика дуже чутлива шкіра, и ми перш ніж вдягати памперс мазали шкіру кремом.

    ОтветитьУдалить
  55. Так, ти маєш рацію. Це - індивідуально. Дякую

    ОтветитьУдалить
  56. Видео были очень интересные,обучающие.Для себя я узнал очень много нужной и важной информации, как ухаживать за малышом,за его личной гигиеной в первые недели жизни.

    ОтветитьУдалить