среда, 30 октября 2019 г.

Тема 9. Визначення та оцінка загальної фізичної працездатності та аеробної продуктивності. Толерантність до фізичних навантажень

Завдання.

1. Виконати завдання практичної роботи 
2. Це важливо:
КЛІНІЧНІ ОЗНАКИ ПОРОГУ ТОЛЕРАНТНОСТІ:
1. Скарги на ускладнене дихання, особливо при видиху (що свідчить про можливий розвиток бронхоспазму).
2. Надмірна задишка або відчуття задухи.
3. Напад стенокардії, навіть без змін ЕКГ.
4. Виражена втома, слабкість.
5.   Тенденція до зомління, запаморочення, потемніння в очах.
6. Різка блідість чи ціаноз шкірних покровів, похолодіння кінцівок.
7. Надмірне потовиділення.
8. Порушення координації рухів (розхитування, нечітке виконання команд).
9. Відмова обстежуваного від подальшого виконання тесту.
ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОЗНАКИ ПОРОГУ ТОЛЕРАНТНОСТІ:
1. Зміни ЧСС:
Перевищення максимально допустимої ЧСС:
- у тренованих: 220 мінус вік;
- у нетренованих, хворих та осіб середнього і похилого віку:
     200 мінус вік.
Раптове зменшення ЧСС при підвищенні потужності навантаження.
2. Зміни АТ:
Підвищення АТ до максимально допустимої межі:
- у тренованих  до  240/120 мм рт.ст.,
- у нетренованих, хворих та осіб середнього і похилого віку до 200/100 мм рт.ст.
Незмінність або зниження систолічного АТ більш 25% від вихідного рівня при підвищенні потужності навантаження.
Зниження пульсового артеріального тиску.
3.  ЕКГ ознаки:
Порушення ритму (поява частої (1:10), політопної або ранньої екстрасистолії, пароксизмальної тахікардії, миготливої аритмії, тріпотіння передсердь та ін.) та провідності серця (поява атріовентрикулярних або вентрикулярних блокад);
Зміни сегменту ST:
- горизонтальне або серпоподібне зниження сегменту більш 0,1 мВ протягом 0,08 сек. і більш;
- підйом сегмента більш 0,2 мВ у порівняні з записами у спокою.
Зміни зубця Т:
- виникнення загостреного і високого зубця Т із збільшенням  його амплітуди  більш ніж у 3 рази або на 0,5 мВ у порівнянні з вихідним у любому з відведень, особливо у відведенні V4;
- зменшення вольтажу зубця Т більш 25% від вихідного.
Зміни зубця R:
- зменшення амплітуди зубця R не менш ніж на 50% від його величини             у стані спокою;
- підвищення амплітуди зубця R в сполученні з депресією SТ.
Поглиблення та розширення зубців Q або QS.

3. Теоретичні питання до заняття
1. Визначення фізичної працездатності.
2. Методика проведення та принципи розрахунку фізичної працездатності при виконанні тесту РWC 170
3. Методика проведення Гарвардського степ-тесту, оцінка фізичної  підготовленості.
4. Методика визначення максимального споживання кисню.
5. Розрахунок показника МСК за номограмою Астранда.
6. Методика проведення та принципи розрахунку фізичної працездатності при виконанні тесту Навакі.
7. Методика проведення та принципи розрахунку фізичної працездатності при виконанні тесту Купера.
8. Види медичних груп.
9. Значення консультативного прийому  з питань медичного обстеження та допуску до занять фізичною культурою і спортом.
10. Значення і формування лікарського висновку за результатами обстежень фізкультурників та спортсменів.
11. Визначення кількісної оцінки здоров’я  фізкультурників та спортсменів.
12. Офіційні терміни початку початку занять в спортивних школах.

Комментариев нет:

Отправить комментарий